top of page

Uit de EU, maar wat nu?



Het is officieel, de USOR stapt uit de EU. Maar wat voor gevolgen gaat dat hebben voor ons? Wat wordt de nieuwe valuta? Krijgen we voor of nadelen? We spraken met Uli Kalmt, een EU-scepticus uit Duitsland.


Hoe denkt u over de hele situatie in de USOR?

"Ik vond dit een hele vreemde keuze van het bestuur in de USOR. Hoe graag ik Duitsland uit de EU zou zien stappen kan ik niet begrijpen dat een herstellend land als de USOR dat zou doen. Deze krijgen juist vele voordelen waar Duitsland, Nederland en de britten juist benadeeld worden."


De heer Van Kakerken is hier al een tijd mee bezig, waarom denkt u dat hij de verkeerde keuze zou hebben gemaakt na al die tijd?

"De heer Van Kakerken probeerde natuurlijk bij kabinet Radiator I en II al uit de EU te stappen. Het kabinet besefte toen dat de EU juist voor het herstellende land veel voordelen met zich meebrengt. Ik weet nog dat er grote protesten waren in west-Europa toen de USOR in de EU werd toegelaten. Merkel en de andere leiders kregen het toen zwaar te verduren."


Dit beantwoord onze vraag niet...

"Excuses, nu het bijna zeker is dat de USOR uit de EU vertrekt zou ik hier natuurlijk blij mee moeten zijn. Minder kosten voor Duitsland, maar ik begrijp gewoon het standpunt van de USOR niet. De USOR kreeg sowieso weinig vluchtelingen toegestuurd omdat het, nogmaals, een herstellend land is. De USOR schiet zichzelf hiermee in het eigen been."


Ik begrijp niet dat u als EU-criticus zo tegen het uitstappen van de USOR bent...

"Ik ben juist blij dat de USOR eruit stapt, ik begrijp alleen de kant van de USOR niet. Die niet de vele nadelen treft zoals een Duits- of Nederland dat treft."


Dus als u de leider van de USOR was had u gebleven?

"Juist..."


Laatste vraag, wat voor tips geeft u ons kabinet mee?

"Geen idee, doe waar je zin in hebt, ga niet meer terug naar een dictatuur denk ik?"


Dankuwel.

"Jullie ook."


Comentarios


bottom of page